Den nye Microsoft Dynamics NAV 2017 blev frigivet i efteråret i oktober måned. Den nye version byder på forskellige nye tiltag samt mange forbedringer.
Den nye Dynamics NAV 2017 er fuldt kompatibelt med Windows 10. I Dynamics NAV 2017 er integration og simplicitet nøgleordet, og den nye version byder på signifikante forbedringer og dybere integration med Office 365 samt Power BI.
Microsoft Dynamics NAV 2017 tilbyder bla:
- In office 365 experience
- Flydende integration mellem fx Outlook, Microsoft Bookings, Word, Excel etc. Den forbedrede kompabilitet gør det nemt at tilføje nye kunder, leverandører, faktura og indkøbsordrer.
- Flydende integration mellem fx Outlook, Microsoft Bookings, Word, Excel etc. Den forbedrede kompabilitet gør det nemt at tilføje nye kunder, leverandører, faktura og indkøbsordrer.
- Hurtigere setup og konfiguration
- Med den assisterende setup wizard er det blevet meget nemmere og hurtigere at importere data, opsætte integration til Office 365 og guide gennem forskellige scenarier. Support for cash management er desuden blevet forbedret, for nemmere cash flow forecast og dataindsamling fra relevante kilder.
- Med den assisterende setup wizard er det blevet meget nemmere og hurtigere at importere data, opsætte integration til Office 365 og guide gennem forskellige scenarier. Support for cash management er desuden blevet forbedret, for nemmere cash flow forecast og dataindsamling fra relevante kilder.
- Forbedret brugeroplevelse
- Med signifikante forbedringer til produktivitet, ydelse og brugervenlighed, forbedrer Dynamics NAV 2017 oplevelsen yderligere. Både webklienten og tablet/Mobil klienten er blevet udvidet og opdateret, og der er kommet in-app notifikationer.
- Finans forbedringer
- Arbejd med resultatopgørelse, balance og pengestrømme, og få værdifuld indsigt i virksomhedens finansielle ydelse. Med de nye standard konto skemaer, er ingen opsætning nødvendig, hvilket gør det hurtigt at lave finansielle rapporter. Rapportering er også blevet nemmere med nye konto kategorier som tilbyder struktur.
- Betalingsafstemning er også blevet mere efficient, da man nu kan afslutte betalings- og bankafstemning i ét step,
- Arbejd med resultatopgørelse, balance og pengestrømme, og få værdifuld indsigt i virksomhedens finansielle ydelse. Med de nye standard konto skemaer, er ingen opsætning nødvendig, hvilket gør det hurtigt at lave finansielle rapporter. Rapportering er også blevet nemmere med nye konto kategorier som tilbyder struktur.
- E- alt
- Gør det nemmere for kunderne at betale faktura online, ved at inkludere hyperlinks til betalingstjenester.
- Benyt OCR til at tracke indgående poster. Man kan nu udvide linjerne på en faktura og verificere online.
- Indbygget Power BI
- Lav nemt og hurtigt informationsrige kurver og rapporter og gør dem tilgængelige i Dynamics NAV 2017 rollecentret.
- Hold ansatte informerede med nøgletal, lager, salg og ordre status, og giv brugerne muligheden for at generere egne rapporter ud fra beskyttet data.